Sokszínű felelősségvállalás
Az átláthatóság fontos, ezért az OTP Bank 11 éve
publikálja Fenntarthatósági jelentését.
A
dokumentum átfogóan vizsgálja a bankcsoport felelős - fenntartható működés
érdekében végzett - előző évi tevékenységét és eredményeit.
Mivel az OTP nem csupán Magyarország, hanem Közép-Kelet-Európa meghatározó pénzügyi szolgáltató csoportja, így ezek az erőfeszítései régiós szinten is egyre jobban érzékelhetőek.
Bankunk elismeri az ENSZ 2030-ig szóló fenntartható
fejlődési programjának alapjául szolgáló 17 fenntartható fejlődési célt,
feladatának és tekinti azok megvalósítását elsősorban a főtevékenységén
keresztül, és teljesítéséhez évről-évre hozzájárul. A bankcsoport
fenntarthatósági céljainak eléréséhez újabb és újabb feladatokat rendel,
melyek
teljesülése nyomon követhető a jelentésben.
Míg intézkedéseinek eredményei, a szolgáltatásai fejlesztése az
érintettek számára válik érzékelhetővé.
Mivel az OTP Csoport nem csupán
Magyarország, hanem Közép-Kelet-Európa meghatározó pénzügyi szolgáltató
csoportja, a fenntarthatóság jegyében megtett lépések nem csak határon belül,
hanem a régió szintjén is egyre erősebben érzékelhetők és nélkülözhetetlenek a
jövő szempontjából.
Szinkronban a személyes és digitális kiszolgálás
Az elmúlt években a digitális fejlődésnek köszönhetően egyre inkább előtérbe kerültek a jövő bankfiókjaival kapcsolatos kérdések. A Bank számára kiemelkedően fontos, hogy időben és megfelelő szakmai megoldásokkal reagáljon a jövő változásaira. Ennek egyik lépéseként létrehoztuk az OTP LABÚj lapon nyíló tartalom. innovációs központot, melynek célja vállalkozók bevonzása, akik ötleteikkel új üzleti lehetőségeket tárnak fel, újító szellemükkel pedig tovább formálják a banki működést és gondolkodást is. Továbbra is sikeresen működik a nemzetközi akcelerátor program, és a munkatársak számára hirdetetett ötletpályázatban is rengeteg újítás és inspiráló ötlet érkezett.
Mindezek mellett az ügyfelekkel történő személyes
kapcsolattartás továbbra is meghatározó fontosságú bankunk életében. A
személyes és digitális kiszolgálás párhuzamossága jegyében végzett munka
továbbra is elsődleges cél, a tavalyi évben így számos fejlesztés alapvető
motivációja az ügyfélközpontúság szellemében zajlott.
Megvalósult többek között
a Digitális Transzformációs Program, az online ügyfélszolgálat egységesítése és
a távoli szakértői rendszer kiépítése az ingatlanhitelezés kapcsán.
30 fiókban
kerültek kiépítésre OTP Edukációs pontok, bővült a befizetős ATM-ek száma, így
200 ilyen ATM vált elérhetővé az országban. Szlovákiában is új hitelezési
gyakorlat került bevezetésre az online eléréssel, Horvátországban pedig
innovatív hűségprogram indult. Az elmúlt évben az ügyfelek 40%-a használta
aktívan a SmartBankot és a netbankot és 470 ezer felhasználó használta a Simple
applikációt.
Az ügyfelek kiemelkedő szintű kiszolgálása érdekében a
magyarországi bankfiókok 99%-a akadálymentes, 41%-ukban vakvezető sáv is
található.
Az akadálymentes kiszolgálással speciális igényű ügyfelek számára
kíván bankunk egyenlő esélyt és hozzáférést biztosítani a szolgáltatásokhoz.
800 millió forint pénzügyi edukációra
Az évente elkészített OTP Öngondoskodási index
rámutatott, hogy a magyar lakosság pénzügyi ismeretei romlottak, így továbbra
is kiemelten fontos a pénzügyi kultúra fejlesztése. 2017-ben 17 ezer diák
oktatása zajlott díjmentesen az OTP Fáy András Alapítvány által működtetett OK
Oktatási Központokban. Bukarestben új központ nyílt, melynek köszönhetően már
Romániában is 1600 diák ismerhette meg a pénzügy és az öngondoskodás alapjait.
A jelentés külön fejezetben részletezi a Bank pénzügyi kultúra fejlesztésével
kapcsolatos tevékenységeit. Az oktatóközpontok munkája mellett a bankfiókókban
és a bank különböző felületein is folyamatos az ügyfelek edukációja,
a pénzügyi
ismereteik elmélyítése. 2017-ben 79 ezer megtakarítási tanácsadást végeztek a bank
munkatársai, Tudásbank videóinkat pedig több mint 185 ezerszer tekintették meg
az érdeklődők.
Az OTP Csoport minden szereplője számára továbbra is
kiemelten fontos a közösségi szerepvállalás. 2017-ben az OTP Helyi Érték vállalati
önkéntes programban
több mint 500-an segítettek az arra rászorulókon és okoztak
örömet jelenlétükkel. Tevékenységüket a bankcsoport több mint 2,3 milliárd
forintnyi adománnyal egészített ki.
Ide kattintva részletesen is megismerhető az OTP
Csoport 2017-es Fenntarthatósági jelentése.
A jelentéssel kapcsolatban örömmel vesszük
javaslatait, ötleteit.