Figyeljünk egymásra, és könnyítsük meg együtt
a fogyatékossággal élő emberek hétköznapjait.
Sokszor bele sem gondolunk, mennyi olyan szituáció van, ami bár természetesnek tűnik, a fogyatékossággal élő embereknek kihívást jelenthet a mindennapokban. Az OTP Bank ezeket a helyzeteket szeretné fejlesztéseivel könnyebbé tenni.
Hasznos tippek és tanácsok
Néhány tippel és tanáccsal segítünk
abban, hogyan viselkedjünk és kommunikáljunk a mozgás- vagy érzékszervi
kihívással élőkkel.
Úgy gondoljuk, ha egy ismeretlen világot jobban
megismerünk és megértünk, akkor könnyebben tudunk reagálni - így a
feszengést felválthatja a természetes, oldott hangulat.
Kommunikáció mozgáskorlátozott emberekkel
Kérdezzen bátran, és abban segítsen, amire megkérik.
Üljön le vagy guggoljon le, amikor kerekesszékes emberrel beszélget.
Ha nem akar segíteni, akkor figyeljen rá, hogy ne legyen útban.
Megnézem a videót
Kommunikáció siket emberekkel
Szemkontaktus, szemkontaktus, szemkontaktus.
Ne kiabáljon, az nem segít. Inkább artikuláljon.
A testbeszéd viszont megkönnyíti a kommunikációt.
Megnézem a videótKommunikáció látássérült emberekkel
Egyszerűen csak kérdezze meg, segíthet-e.
Ha nemet mondanak, ne sértődjön meg.
A vakvezető kutyát pedig elég, ha csak a gazdája simogatja.
Megnézem a videótAkadálymentesítő fejlesztések
Mi, az OTP Banknál azon dolgozunk, hogy
folyamatos fejlesztéseinkkel egyszerűbbé és gyorsabbá tegyük a banki
ügyintézést.
És mi a helyzet azokkal, akiknek a mindennapi
intézkedés nagyobb kihívást jelent?
Célunk, hogy a fogyatékossággal élő ügyfeleink
ügyintézését és ezzel együtt hétköznapjaikat is megkönnyítsük.
Az utóbbi években számos akadálymentesítő fejlesztést valósítottunk meg fiókjainkban és digitálisan.
Mit sikerült eddig elérnünk?
Az OTP Bank akadálymentesítési megoldásai
Az OTP
Bank akadálymentesítési megoldásai című videó
teljes szövegű átirata
Az utcaképen egy OTP Bankfiók látszik kívülről. A képernyőn a videó témája és címe olvasható: Korlátok Nélkül; Az OTP Bank akadálymentesítési megoldásai.
Narrátor: Az OTP Bank kiterjedt fiók és ATM hálózatával a nap 24 órájában több millió ember pénzügyi igényeit elégíti ki, különös figyelmet fordítva fogyatékossággal élő embertársainkra.
A Bank ügyfélkiszolgálásával kapcsolatos adatok olvashatók a képernyőn: 370 bankfiók közel 2000 ATM napi 24 órában több mint 1 000 000 ügyfél havonta az internetbankban átlagosan 80 000 ügyfél naponta bankfiókjainkban.
Az OTP fiók ajtaja nyílik, kijön a fiókból egy ügyfél, a mozgássérült ügyfél könnyedén begördül.
Narrátor:Az akadálymentesség többet jelent, mint rámpák vagy jól látható feliratok.
A mozgássérült ügyfél bemegy, majd becsukja az ajtót.
Narrátor: A hozzáférhetőség más és más dolgot jelent az emberek számára, és kivétel nélkül mindenki megérdemli az egyenlő esélyű hozzáférést, akár fizikai, akár online környezetben.
Vezetősávok látszódnak a fiók padlóján, botja segítségével követi őket egy látássérült ügyfél.
A bankfiók ajtajára kiragasztott matricák látszódnak, köztük a KONTAKT Tolmácsszolgálat – jelnyelvi tolmács- és szöveges operátori szolgáltatás lehetőségéről tájékoztató matrica kerül kiemelésre.
A mozgássérült ügyfél az ATM-et használja.
Az animációban a megfelelő ATM Magasság felirat, egy személyes és egy digitális ügyintézést jelző jelkép látszik.
Narrátor: Látássérült ügyfeleink biztonságos ügyintézését szolgálja a beszélő ATM elsötétülő képernyővel, a vezetősávok és a Braille-írásos nyomógombok.
Látássérült ügyfél használja az ATM-et fülhallgatójának segítségével.
Animációban a beszédszolgáltatás funkció felirat, a kiemelt vezetősávok és a Braille-írásos felirat látszanak.
Narrátor: Ügyfélhívóinkon keresztül jelezhetik ügyfeleink, hogy speciális ügyintézést szeretnének.
Hallásérült ügyfél használja az ügyfélhívót, megnyomja a hallássérültek számára speciális ügyintézést kérő ikont.
Narrátor: Mozgás- és látássérült ügyfeleink számára akadálymentes közlekedést és kényelmes hozzáférést biztosítunk az ügyintézéshez.
Mozgássérült ügyfél az ügyintéző pulthoz megy.
Animációban megjelenik a 80 cm magas asztallap felirat.
Egy ügyintéző kíséri a látássérült ügyfelet a pult felé.
Narrátor: Hallássérült ügyfeleink igénybe vehetik az indukciós jelerősítő készüléket, valamint online videós jeltolmács is a rendelkezésükre áll.
Ügyfelek állnak az ügyintéző pultoknál, a hallássérült ügyfél az online videós jeltolmács szolgáltatást használja, a pulton mellette az indukciós jelerősítő készülék látszik.
Animációban a KONTAKT Tolmácsszolgálat ikonja látszik.
Mozgássérült ügyfél: „Számomra a legfontosabb, hogy gond nélkül be tudjak jutni, és kényelmesen hozzáférjek az eszközökhöz és hogy intézzem az ügyeimet.”
A mozgássérült ügyfél látszik; animációban a neve, illetve foglalkozása jelenik meg: Fancsali Zoltán, tapasztalati szakértő, KézenFogva Alapítvány.
Hallássérült ügyfél: „A legnagyobb probléma az, hogy megértjük-e egymást. Ez tényleg nagy probléma, de vannak új eszközök, amik segítenek nekünk, továbbá jó szakemberek, és ez egy nagyon jó megoldás a kommunikációban.”
A hallásérült ügyfél jelel, ennek feliratozása látszik a képernyő alján. Animációban az ügyfél neve és foglalkozása jelenik meg: Mázló Tímea, KONTAKT Jelnyelvi Tolmácsszolgálat munkatársa, Siketek és Nagyothallók Országos Szövetsége.
Látássérült ügyfél: „Rendkívül fontos számomra az épített környezetnek a kialakítása, ami számomra is érzékelhető és követhető struktúrájú. Illetve nagyon fontos az, hogy minél közvetlenebb legyen a személyes kontakt az ügyintézőkkel.”
A látássérült ügyfél látszik; animációban a neve, illetve foglalkozása jelenik meg: Joszt László, rehabilitációs tanár.
Az ügyintéző az asztalhoz kíséri a látássérült ügyfelet.
Narrátor: Folyamatosan fejlesztünk, mert célunk, hogy valamennyi ügyfelünk számára elérhetőek legyünk.
Az OTP Bankfiók utcafronti képe látszik, felgyorsítva jelenik meg az áthaladó forgalom.
Narrátor: Hogy mindenki számára hozzáférhetőek legyenek termékeink és szolgáltatásaink. Számunkra ez jelenti az akadálymentességet.
Animációban a Mindenki számára hozzáférhető termékek és szolgáltatások. felirat jelenik meg.
Narrátor: Osszák meg velünk ötleteiket és tapasztalataikat, akár nehézségekbe ütköztek, akár jó gyakorlattal találkoztak!
Animációban az egyéb kapcsolati információk jelennek meg: Továbi információ: www.otpbank.hu, csr@otpbank.hu, 06 1/20/30/70 366-6666
Együttműködő szakmai szervezetek
Fejlesztéseinket azok segítségével
valósítottuk meg, akik a leginkább tudják, mire van szükségük a
fogyatékossággal élőknek.
Köszönjük az őket képviselő szervezetek eddigi
támogatását, és reméljük, még több segítő megoldást tudunk majd a
jövőben közösen véghezvinni.
- KézenFogva AlapítványÚj lapon nyíló tartalom.
- Informatika a látássérültekért AlapítványÚj lapon nyíló tartalom.
- Siketek és Nagyothallók Országos SzövetségeÚj lapon nyíló tartalom.
- Vakok Állami IntézeteÚj lapon nyíló tartalom.
Nézze meg az akadálymentesített eszközeink
elérhetőségét, és olvasson további információkat fejlesztéseinkről!
https://www.otpbank.hu/portal/hu/AkadalymentessegÚj lapon nyíló tartalom.