Fenntarthatóan, felelősséggel 

Jelentésünkben a fenntarthatóság szemszögéből mutatjuk be az OTP Csoport tevékenységét.

Felelősséggel bankunk, ügyfeleink és a társadalom iránt: ez határozza meg működésünket rövid és hosszú távon egyaránt. 2019-es Fenntarthatósági jelentésünk a korábbi évek jelentéseivel együtt a nyilvánosság számára is elérhető és letölthető a bank honlapjánÚj lapon nyíló tartalom. és fenntarthatósági oldalán.

 

Meghatározó régiós szereplő

Bankcsoportunk, a régió meghatározott szereplőjeként 2019 végén tizenkét országban már 19 millió ügyféllel rendelkezett. Felelős működésünkkel hatással vagyunk a lakosságra, vállalatokra, civil szervezetekre.  

Az elmúlt év jelentős bővülést hozott csoportszinten: hat bank került az OTP Csoport tulajdonába, Bulgáriában, Albániában, Montenegróban, Moldovában, Szerbiában és Szlovéniában. A Csoport irányítása során arra törekszünk, hogy az egységes elvek szerint, de a helyi sajátosságokat figyelembe véve valósuljanak meg fenntarthatósági törekvéseink. 

Digitális megoldásokkal a fenntartható jövőért

Az online megoldások nemcsak kényelmesebbé teszik a mindennapokat, gyorsabbá az ügyintézést, de a fenntarthatóság szempontjából is elengedhetetlenek. Használatukkal csökken a környezetterhelés, a digitális térben is egyre hozzáférhetőbbé válnak szolgáltatásaink, többek között a netbank és a mobilbank szélesebb körű használatával. Ügyfeleink számára számos előnnyel járnak digitális megoldásaink, fejlesztéseink, használatukkal még könnyebben tehetik meg a következő lépést céljaik felé. 

Fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleink minél jobban kihasználhassák a digitális megoldások nyújtotta lehetőségeket, növeljük az ügyfélélményt – ezért fejlesztjük folyamatosan netbank és mobilbank szolgáltatásunkat. Honlapunk 2019-ben is frissült: az egyes termékekre szabott oldalstruktúra, a megfelelő tájékoztató anyagokra mutató linkek, az átláthatóság és az akadálymentesítés mind a még könnyebb használatot szolgálja.  

Nem csak online felületeinket, fiókjainkat is igyekszünk fenntarthatóvá tenni. Ezt a célt is szolgálja „Jövő fiókja” koncepció, melynek alapján tavaly néhány fiókunk már át is alakult. És ebbe az irányba mutat a digitális megoldások – elektronikus aláírás, digitális aláírópad, okos ATM-ek, online időpontfoglalás – használata is.  

Digitalizációs folyamataink egyik motorja az OTP LAB, amely az újító, innovatív törekvéseket felkarolva és továbbfejlesztve segít abban, hogy bankunk a digitális téren is megőrizze piacvezető szerepét. Az OTP LAB nevéhez fűződik a szoftverrobotizációs (RPA) kompetencia-központ, amelynek célja a nagy számban felmerülő munkafolyamatok digitális elvégzése. 

Felelősen együtt, egymásért

Felelős munkáltatóként kiemelt figyelmet fordítunk munkatársainkra, ahogy elkötelezettek vagyunk a közösségi szerepvállalás iránt is. Hiszünk abban, hogy a szaktudásunk, tapasztalatunk képezik a munkánk alapját, de a közösség adja a hajtóerőt működésünkhöz. 

Elismerjük munkatársainkat: a tehetséges kollégák támogatására tehetségprogramot szerveztünk, melynek fejlesztőprogramjain bakunknál 54-en, ukrán leánybankunknál 8-an vettek részt, de indult ilyen program albán kollégáink számára is.  

Bankunkat kollégáink szaktudása teszi erőssé: azon vagyunk, hogy ez a tudásmennyiség folyamatosan frissüljön, gyarapodjon. Az OTP Bankban a tavalyi év során az agilis működési módszer bevezetéséhez kapcsolódó képzések voltak meghatározóak, míg több csoporttag a vezetői készségfejlesztésre helyezte a hangsúlyt. Új belépőink, illetve az ügyfélkiszolgálás támogatására hoztuk létre Tudásbázis rendszerünket, mellyel a termékekre és tranzakciókra vonatkozó információk jól kereshetően érhetőek el. Belső innovációs programunk támogatására jött létre az Ideaportál, mely nemcsak a banki ötletversenyek hátterét adja, de inspirációs forrás minden kolléga számára. 

Felelős vállalatként kötelességünknek érezzük, hogy tegyünk másokért. Adományozóként járulunk hozzá a társadalom jobbításához, egyúttal munkatársainkat is támogatjuk abban, hogy önkéntesként segítsenek másoknak. Csoportszintű támogatás valósult meg 2019 végén, amikor erős földrengés okozott súlyos károkat Albániában. Munkatársaink felelős szerepvállalását az OTP Helyi Érték Programon keresztül támogattuk. Emellett két alkalommal is több száz kollega önkénteskedett a JótéKonyha kezdeményezésben. Önkénteseink egész évben számos jótékony akcióban – így többek között jótékonysági sütivásáron, véradáson, a Mikulásgyár adománygyűjtésén, kupakgyűjtésen – vettek részt, hogy segítsék a rászorulókat.  

Fontosnak tartjuk, hogy segítsük az egyéni pénzügyi stabilitás és jólét, illetve az alapvető igények elérését. 2019-ben is kiemelt figyelmet fordítottunk a fiatalokra: pénzügyi döntéseiket a korosztályonként differenciált lehetőségekkel, illetve kedvezményeket kínáló számlacsomagokkal támogatjuk. A hosszú távú pénzügyi gondolkodás megszilárdítása érdekében több kezdeményezésünk irányult a pénzügyi kultúra fejlesztésére. 2017-ben indult Tudásbank videósorozatunk kisfilmjeit 2019-ben 83 ezren nézték meg. Horvát leánybankunk Finance for 5 oldala szintén a pénzügyi ismeretek elmélyítésére szolgál. Komplex Pénzügyi Tervező webalkalmazásunk a megtakarítási termékek közötti tájékozódást támogatja.  

csr@otpbank.hu e-mail címen örömmel fogadunk a jelentéssel kapcsolatos visszajelzéseket és javaslatokat, amelyeket fel tudunk használni a Fenntarthatósági jelentés folyamatos fejlesztése során.