Környezetvédelem 

Erőfeszítéseink a papírfelhasználás csökkentésére, az utazások racionalizálására és az energiatakarékosságra irányulnak. Törekvéseinket az egyre hangsúlyosabbá váló digitalizációs folyamatok hatékonyan támogatják. 

Közvetett környezeti hatásaink és lehetőségeink elsősorban a felelős szolgáltatói szerephez kapcsolódnak. Az OTP Csoport egy munkavállalóra, egy bankfiókra vetített közvetlen környezeti hatása kevésbé jelentősek, a Bankcsoport mérete miatt összességében már érezhetővé válnak.

Az OTP Bank környezet iránti felelősségét vállalati felelősségvállalási stratégiájában deklarálja, rögzítve az irányelveket, az ezzel kapcsolatos célkitűzéseit. A környezetvédelemre vonatkozó jogszabályi megfelelőség az OTP Csoport valamennyi tagvállalatánál biztosított. A környezettudatos működésről, a törvényi előírásoknak való megfelelésről az OTP Bankál a Környezetvédelmi Szabályzat és belső utasítások rendelkeznek. 

A működéshez kapcsolódó környezetvédelmi hatásaink és tevékenységeink a következő területekre terjednek ki: 

Célunk az energiafogyasztás mérséklése, amelyet a számítógépek használaton kívüli központi kikapcsolása, a világítás (LED-rendszerek) és a hűtés-fűtés folyamatos korszerűsítése (pl. távfelügyelet) segít.

Ahol a gazdaságossági szempontok is lehetővé teszik, használjuk a megújuló energiaforrásokat (pl. napkollektorok, geotermikus energia).

Az utazás racionalizálásában sokat segít a videokonferenciák használata. Egyre több helyen elérhetőek a kerékpártárolók mind a központi épületeknél, mind a bankfiókoknál.

Az OTP Csoport célja a papírfelhasználás, a nyomtatás csökkentésére. Az elmúlt években szinte valamennyi leánybankunk indított projektet e céllal. Az elektronikus számlakivonatok az OTP Csoport valamennyi tagjánál több éve elérhetőek, ahol azt a jogszabályi keretek lehetővé teszik. Az elektronikus bankszámlakivonatok, illetve az elektronikus információkezelés, éves szinten több tízmillió oldal papír megspórolását teszi lehetővé. Mindemellett ügyfeleinket folyamatosan ösztönözzük a papíralapú kivonatok lemondásáraÚj lapon nyíló tartalom..

Az OTP Bank a „hulladék keletkezésének megelőzése: újra használat/újrahasznosítás/lerakás” prioritási sorrendet érvényesíti. Ennek szerves részét képezi a szelektív hulladékgyűjtés és papírhasználat mérséklése. A keletkező hulladék csökkentése mellett folyamatosan bővítjük a szelektív gyűjtés lehetőségét: a központi épületek mellett törekszünk a teljes fiókhálózat bevonására.

Szén-dioxid-kibocsátásunkat az előző hatások határozzák meg: csökkenése jelzi törekvéseink eredményességét.

Az OTP Csoport méretéből fakadóan jelentős beszerző, és beszerzési, beszállítói döntései hatással vannak a helyi gazdaságra, annak üzleti kultúrájára, fejlődésére.

  • Stratégiai célunk az egységesítés és a központosított beszerzés bankcsoporti szinten, amely a cserélhetőséget és a költséggazdaságosságot szolgálja. 
  • A beszállítók kiválasztása során biztosítjuk a tisztességes piaci magatartást és az egyenlő esélyeket. Hosszú távú kapcsolatok kialakítására, stratégiai partnerek kiválasztására törekszünk a megbízható minőségű szolgáltatás érdekében. 
  • Beszerzéseink során a termékek és szolgáltatások minőségét, életciklus-költségét vesszük figyelembe, hangsúlyosan kezelve a hosszú távú használhatóságot és javíthatóságot. 
  • Elvárjuk és vizsgáljuk a jogszabályi megfelelőséget; az anyabank és a szlovák leánybank beszállítóinak nyilatkozniuk kell az Etikai Nyilatkozat ismeretéről és betartásáról. 
  • A zöld beszerzés irányelvei az OTP Bank Környezetvédelmi Szabályzatának részét képezik. 

A környezet és társadalom iránti elkötelezettségünket a marketing néhány eszközén keresztül törekszünk ügyfeleink, partnereink irányába eljuttatni:

  • több éve újrahasznosított papíron jelennek meg az OTP Bank marketingkiadványai, illetve az ügyfelekhez eljutó prospektusok; 
  • partnereinket mind szélesebb körben felelős termékkel ajándékozzuk meg, pl. fogyatékossággal élők által készített hasznos ajándékokkal, ökológiai gazdálkodásból származó, kézműves termékekkel. 

Az OTP Csoport értékét tekintve legjelentősebb beszerzési tételei:

  • A központi épületek és bankfiókok működéséhez kapcsolódó szolgáltatások: pl. energiabeszerzés, gépjármű beszerzés, fiókhálózat-üzemeltetés. 
  • Informatikai célú beszerzések, ide értve az IT-eszközök beszerzését, illetve a szoftvereket, informatikai fejlesztést is. 
  • Marketing beszerzések: pl. marketing kommunikációs kampány tervezése és kivitelezése, marketing és értékesítés-támogató anyagok logisztikája. 
Erőforrás-felhasználás

Célunk az energiafogyasztás mérséklése, amelyet a számítógépek használaton kívüli központi kikapcsolása, a világítás (LED-rendszerek) és a hűtés-fűtés folyamatos korszerűsítése (pl. távfelügyelet) segít.

Ahol a gazdaságossági szempontok is lehetővé teszik, használjuk a megújuló energiaforrásokat (pl. napkollektorok, geotermikus energia).

Az utazás racionalizálásában sokat segít a videokonferenciák használata. Egyre több helyen elérhetőek a kerékpártárolók mind a központi épületeknél, mind a bankfiókoknál.

Az OTP Csoport célja a papírfelhasználás, a nyomtatás csökkentésére. Az elmúlt években szinte valamennyi leánybankunk indított projektet e céllal. Az elektronikus számlakivonatok az OTP Csoport valamennyi tagjánál több éve elérhetőek, ahol azt a jogszabályi keretek lehetővé teszik. Az elektronikus bankszámlakivonatok, illetve az elektronikus információkezelés, éves szinten több tízmillió oldal papír megspórolását teszi lehetővé. Mindemellett ügyfeleinket folyamatosan ösztönözzük a papíralapú kivonatok lemondásáraÚj lapon nyíló tartalom..

Hulladékgazdálkodás

Az OTP Bank a „hulladék keletkezésének megelőzése: újra használat/újrahasznosítás/lerakás” prioritási sorrendet érvényesíti. Ennek szerves részét képezi a szelektív hulladékgyűjtés és papírhasználat mérséklése. A keletkező hulladék csökkentése mellett folyamatosan bővítjük a szelektív gyűjtés lehetőségét: a központi épületek mellett törekszünk a teljes fiókhálózat bevonására.

Szén-dioxid-kibocsátás

Szén-dioxid-kibocsátásunkat az előző hatások határozzák meg: csökkenése jelzi törekvéseink eredményességét.

Beszerzés

Az OTP Csoport méretéből fakadóan jelentős beszerző, és beszerzési, beszállítói döntései hatással vannak a helyi gazdaságra, annak üzleti kultúrájára, fejlődésére.

  • Stratégiai célunk az egységesítés és a központosított beszerzés bankcsoporti szinten, amely a cserélhetőséget és a költséggazdaságosságot szolgálja. 
  • A beszállítók kiválasztása során biztosítjuk a tisztességes piaci magatartást és az egyenlő esélyeket. Hosszú távú kapcsolatok kialakítására, stratégiai partnerek kiválasztására törekszünk a megbízható minőségű szolgáltatás érdekében. 
  • Beszerzéseink során a termékek és szolgáltatások minőségét, életciklus-költségét vesszük figyelembe, hangsúlyosan kezelve a hosszú távú használhatóságot és javíthatóságot. 
  • Elvárjuk és vizsgáljuk a jogszabályi megfelelőséget; az anyabank és a szlovák leánybank beszállítóinak nyilatkozniuk kell az Etikai Nyilatkozat ismeretéről és betartásáról. 
  • A zöld beszerzés irányelvei az OTP Bank Környezetvédelmi Szabályzatának részét képezik. 

A környezet és társadalom iránti elkötelezettségünket a marketing néhány eszközén keresztül törekszünk ügyfeleink, partnereink irányába eljuttatni:

  • több éve újrahasznosított papíron jelennek meg az OTP Bank marketingkiadványai, illetve az ügyfelekhez eljutó prospektusok; 
  • partnereinket mind szélesebb körben felelős termékkel ajándékozzuk meg, pl. fogyatékossággal élők által készített hasznos ajándékokkal, ökológiai gazdálkodásból származó, kézműves termékekkel. 

Az OTP Csoport értékét tekintve legjelentősebb beszerzési tételei:

  • A központi épületek és bankfiókok működéséhez kapcsolódó szolgáltatások: pl. energiabeszerzés, gépjármű beszerzés, fiókhálózat-üzemeltetés. 
  • Informatikai célú beszerzések, ide értve az IT-eszközök beszerzését, illetve a szoftvereket, informatikai fejlesztést is. 
  • Marketing beszerzések: pl. marketing kommunikációs kampány tervezése és kivitelezése, marketing és értékesítés-támogató anyagok logisztikája. 

Megosztás